L'Énigme des Invalides

Nous sommes actuellement le 17 Août 2019 22:55

Le fuseau horaire est UTC+1 heure

Publier un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 4 message(s) ] 
Auteur Message
 Sujet du message : Vendetta...
Message Publié : 15 Mai 2007 19:52 
Hors-ligne
Rédacteur
Rédacteur

Message(s) : 13996
Le renégat Villepin vient de remettre piteusement sa démission à l'escroc Chirac...

On n'oubliera pas sa visite "éclair" à l'ANPE d'Amiens, le 2 décembre 2005 !

Dans le même temps, on apprend que le repris de justice Juppé est de nouveau auditionné par les juges...

Il y a des soirs d'allégresse, de temps en temps ! :2:

Sujet du message :
Message Publié : 25 Août 2007 17:43 
Hors-ligne
Rédacteur
Rédacteur

De : Bruno Roy-Henry
A : Thierry Pouliquen
Posté le : 24 Août 2007 22:48
Sujet : Jean-Foutre
Faite excuse, je ne savais pas que vous fréquentiez un Jean-Foutre !

La Bédoyère a écrit:
Il y a, à mes yeux, moi qui suis pourtant considéré comme napoléonien extrêmiste, un aspect pour lequel je trouve l'Empereur à la limite de la monstruosité, pour ne pas dire en plein dedans, c'est et je l'ai déjà écrit sur ce Forum, le rétablissement de l'esclavage, dont la suppression est une grande décision de la Convention.
Alors la guerre à Saint-Domingue me paraît monstrueuse...

Je n'aurais aucun déplaisir à vous accorder votre radiation si vous la demandiez... Me voici moins supris.

Dieu me préserve de fréquenter un pareil faux-frère !

Sujet du message :
Message Publié : 27 Sep 2007 15:38 
Hors-ligne
Rédacteur
Rédacteur

Dear Sir,

Historian, I make research on the true death mask of Napoleon. On Internet, I noted the existence of a stereotype coming from the National Maritim Museum where one notices above commissure of the lips on the left cheek a physical detail which could be a scar or a small cavity.

http://www.empereurperdu.com/images/eastlake0.jpg

This was the subject of a dispatch AFP on August 18, 2007. The Times, The Independent, Total The Surveyor, etc treated this question, after having contacted your museum. Mrs. Emilie Perrier-Robbe, conservative of the inheritance to the museum of the Army in Paris, also indicated to have contacted your museum.

However, Mr. Albert Benhamou who contacted you on this subject affirms me that there is no detail, no characteristic on the original fabric preserved by your museum.

This appears to me very surprising. If that were confirmed, it would be necessary to explain the stereotype marketed by the NMM, that one finds on Wikipedia and other works which had to regulate the rights to reproduce it. And in this case, it would rest with museum NMM to provide a technical expertise to explain the existence of a “detail” prétendûment non-existent. While withdrawing the accused stereotype of circulation and by compensating the authors for the works while having made use.

Expressing me very badly in English, I have the weakness to use the French, my language native (always recognized by UNO like official language). I suppose that your famous museum has collaborators having a perfect command of the language of Molière. It would be pleasant for me that you répondassiez me in this one.

Sincerely yours

Bruno Roy-Henry
Historian
Honorary captain
Former Lawyer.

“a man who drives a car is a motorist, a writer which writes novels is a novelist and that which writes books of History is a historian.” Paul Morand.

Sujet du message : Re: Vendetta...
Message Publié : 27 Jan 2008 13:04 
Hors-ligne
Rédacteur
Rédacteur

1c) Anne Victoire Andrée (Paris 21 Mar 1884-Vernon 4 Oct 1967); m.Paris 10 Oct (rel) 11 Oct 1904 Louis Joseph Cte Suchet, Duc d'Albufera (Paris 4 May 1877-Montgobert 14 Jun 1953)

Napoléon.

Publier un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 4 message(s) ] 

Le fuseau horaire est UTC+1 heure